Rond de tafel: Eerste indrukken van onze nieuwe collega’s bij Ufirst

Onlangs mochten wij enkele nieuwe teamleden ontvangen.

Met enkele maanden op de teller bij Ufirst, waren wij heel benieuwd naar hun eerste bevindingen bij Ufirst. Wij nodigden hen graag uit voor een open en gezellig gesprek.

We zaten rond de tafel met:

  • Bart Van den Meersche: Digital Workplace Builder
  • Marc Geerts: Digital Workplace Initiator
  • Luc Verhoelst: Digital Workplace Initiator
  • Geert Matheussen: Digital Workplace Coördinator
  • Geert Oris: Digital Workplace Activator

Toen we hen vroegen naar hun eerste ervaringen bij Ufirst, klonk het als volgt:

Hoe heb je jouw eerste maanden bij Ufirst ervaren?

Marc: Ik heb een positief beeld over mijn eerste maanden bij Ufirst. Er hangt hier een goede groepssfeer en er is veel openheid. Ook bij het management, over de cijfers en de evoluties van het bedrijf. Er zijn ook heel veel mogelijkheden binnen het bedrijf en ik heb het gevoel dat ik mijn eigen weg kan uitstippelen binnen Ufirst.

Luc: Al bij al ben ik goed ontvangen bij Ufirst. Ik zie Ufirst als een jong en dynamisch bedrijf. Soms kan het er een tikje chaotisch aan toe gaan, maar los daarvan is het wel een heel gedreven team met de wil om veel te bereiken.

Bart: Mijn route naar Ufirst duurt ongeveer een uur. Dat is voor mij het langste dat ik al onderweg geweest ben, maar de job en het team zorgt er wel voor dat ik dagelijks deze afstand wil trotseren.

Geert O.: Voor mij is Ufirst een sterk team met slimme, compatibele collega’s. Ik zie het bedrijf alleen maar verder groeien en dit motiveert mij énorm om er zelf ook volledig voor te gaan!

We moeten blijven bijscholen en meegaan met de laatste ontwikkelingen in de sector.

Aldus Marc Geerts

Krijg je de kans om dingen bij te leren?

Marc: Ja en dat is ook heel belangrijk. We moeten blijven bijscholen en meegaan met de laatste ontwikkelingen in de sector.

Geert O.: Ja, bij Ufirst zit zeer veel kennis van zaken en er is altijd wel iemand die een antwoord weet op specifieke vragen, ofwel een juiste richting kan sturen.

Ik krijg alle kans om bij te leren en extra trainingen te volgen. Zo heb ik alvast de Business Module 2 lessen mogen bijwonen, alsook “beter verkopen met insights”.

Bij Ufirst zit zeer veel kennis van zaken, en er is altijd wel iemand die een antwoord weet op specifieke vragen, of je in een juiste richting kan sturen.

Aldus Geert Oris

Hoe ervaar je de samenwerking/het contact binnen Ufirst?

Geert M.: De samenwerking binnen Ufirst is heel natuurlijk verlopen. De sales en de werking van Ufirst heb ik beter leren kennen door mee op afspraak te gaan.

Geert O.: De ontvangst was zeer warm en openlijk. Mijn salescollega’s hebben een zeer sterk en assertief karakter, maar dit weerhoudt hen er niet van om mij volledig op te nemen in de groep en mij te helpen om mijn doelen te behalen. Ik hoop deze vriendschap alsmaar sterker te kunnen maken.

De digitale trein komt voorbij! We zorgen dat we zoveel mogelijk klanten mee op reis nemen naar de nieuwe digitale wereld.

Aldus Luc Verhoelst

Hoe kwam je bij Ufirst terecht? Waarom ben je gestart bij Ufirst?

Marc: Ik kwam de advertentie voor een ‘cloud enablement expert’ tegen. Het implementeren van cloud-oplossingen interesseerde me wel, dus ik heb me kandidaat gesteld.

Of de omschrijving in de vacature en de job die ik vandaag uitvoer overeenkomt? Voor een deel, maar niet helemaal. Al neem ik wel een stuk van cloud enablement op mij. Ik adviseer mee om offertes tot stand te brengen en daar heb ik al mijn expertise voor nodig. Ik voer analyses uit en maak op die basis een verbetervoorstel. Dat is voor mij een heel interessante vergelijking.

Luc: Ik ben rechtstreeks in contact gekomen met Nico. Ik had er meteen een goed gevoel bij en er was een goede klik tussen Nico en mij.

Er komen steeds heel wat taken bij, in mijn job, maar dat is leuk, zo blijf ik bezig.

Proximus is een sterk merk, maar klanten vragen een snellere interactie. Bij Ufirst kunnen we deze dienst wel bieden.  

Aldus Geert Matheussen

Waarom zouden klanten via Ufirst kopen en niet via Proximus of andere partner?

Luc: Ufirst werkt echt dichtbij de klanten, bij Proximus kom je in een heel grote groep terecht met minder persoonlijke aanpak.

Geert M.: Proximus is een grote ‘boite’ en dat is zowel positief als negatief. Proximus is een sterk merk, maar klanten krijgen de indruk dat zij niet primeren. Bij Ufirst kunnen we de klant wel als eerste  stellen, waar Proximus zelf het moeilijk mee heeft.

Marc: Voor mij is dat nog iets dat ik zelf verder moet ontdekken. We zouden in ieder geval wel korter op de bal moeten spelen dan Proximus, dat moet net onze meerwaarde zijn. Klanten rekenen er ook op dat we snel schakelen naar hen toe.

Mijn route naar Ufirst duurt ongeveer een uur. De job en het team zorgt er wel voor dat ik dagelijks deze afstand wil trotseren.

Aldus Bart Van den Meersche

Hoe zou jij Ufirst voorstellen aan iemand die ons niet kent?

Geert M.: Voor mij is het moeilijk om uit te leggen wat Ufirst is en wat we doen. Als ik een poging mag doen, zou het iets als het volgende zijn: Een jong bedrijf met een oude traditie in het DNA (vanuit ARC en Proximus), die het nieuwe werken stimuleert.

Luc: Ik zie Ufirst als een jong, dynamisch, gedreven bedrijf, die de optimalisatie van de digitale werkplek op gebied van infrastructuur en connectiviteit optimaliseert om zo elke medewerker in een geconnecteerde wereld productiever te laten werken.

Zin om ons team te versterken?

Bij ons staat de deur altijd open om nieuw talent te ontvangen. Denk jij dat we samen een waardevolle samenwerking kunnen opbouwen?

Dan kan je contact opnemen met: Jeffrey Van Vyve via mail: j.vanvyve@ufirst.be of telefonisch via +32 473 66 15 02.