Besparingen in IT worden gerealiseerd bij de uitvoering van een contract, niet bij de ondertekening

Proximus en Microsoft zijn geen prijsbrekers, maar betrouwbare baanbrekers. Uit ervaring weten we bij Ufirst dat echte besparingen niet gerealiseerd worden bij de ondertekening van een contract maar bij de uitvoering ervan. Microsoft 365 heeft daarbij het potentieel om een globale gamechanger te worden. Daarom is Ufirst een early adopter en willen we bedrijven wakker schudden. “Tijdig werken aan de ICT-toekomst is de boodschap.” Dat kregen enkele van onze klanten te horen op een bijzonder panelgesprek dat we voor het eerst organiseerde.

Op 1 januari 2018 werd Ufirst boven de doopvont gehouden. Als nieuwe bedrijf bieden we het beste van twee werelden: de expertise van ARC en Serso worden gebundeld in één nieuwe onderneming, met ICT als speerpunt van een veelzijdige en dynamische dienstverlening. Geregeld nodigen we enkele van onze klanten uit voor een panelgesprek om openlijk van gedachten te wisselen. Aanwezig Paul Van Horen (Bilfinger ROB), David Lettani (Lineas), Johan Verwerft (Petronas), Thomas Bovy (Renmans), Nicolas Mulders (Ufirst), Jeffrey Van Vyve (Ufirst) en moderator Johan Van Rooy.
Belangrijke vaststelling: We willen niet alleen de IT-afdeling maar ook het globale management overtuigen van de sense of urgency binnen een organisatie om ICT-processen te optimaliseren. Veranderingen brengen immers geen zoden aan de dijk als ze niet omarmd worden binnen de hele organisatie. Voor Ufirst, dat staat voor Users First, ligt de focus daarbij altijd op het gemak van de gebruiker.

Veel verder dan een klassieke audit

Managing Director Nicolas Mulders beklemtoont dat Ufirst veel verder gaat dan de klassieke en soms confronterende werkplekaudit. “In plaats van data uitsluitend te capteren en te analyseren, zal Ufirst bestaande processen kanaliseren, innovaties integreren en de digitale werkomgeving optimaliseren. De toestellen en de technologie van Proximus zijn de ‘hardware’ om die switch te realiseren. Ook Microsoft 365 heeft het potentieel om een globale gamechanger te worden, en Ufirst is een early adopter.” Ufirst is daarom de geknipte go between tussen technologische tools en eventuele ‘weerstand op de werkvloer’: Ufirst probeert een dynamische én duurzame user change te bewerkstelligen, door een langetermijnstrategie te ontrollen.
Jeffrey Van Vyve, Sales Director bij Ufirst, bevestigt dat ze bij Ufirst kunnen vertrouwen op betrouwbare leveranciers en daarom vol kunnen inzetten op service. “We voelen ons geknipt om voor Proximus te ‘tolken’ naar onze klanten. We verkopen geen simkaarten meer, we stuwen en sturen systemen! Vroeger was Proximus voor ons de tanker en de link met het Belgische bedrijf blijft ijzersterk, maar na de fusie met Serso is het mondiale Microsoft misschien wel de belangrijkste baken geworden. Ufirst wil zich hoe dan ook blijven profileren als de wendbare, soepele speedboot. Ufirst beschikt immers over de nodige expertise om uit het ruime ICT-aanbod te selecteren en maatwerk te garanderen.”

Benieuwd naar het volledige verslag?

Laat uw gegevens achter, en wij bezorgen het volledige verslag: