LAGO is een typische KMO waar iedereen zijn taken en uitdagingen heeft, maar waar weinig tijd overblijft voor elementaire zaken zoals bijvoorbeeld telecom proactief beheren. Ufirst stelt zijn telecom expertise reeds enkele jaren ten dienste van LAGO om ze bij te staan en te ontlasten in hun telecomnoden.

Over LAGO

LAGO-zwemparadijzen zijn de place to be voor een zorgeloze vakantiedag voor jong en oud. Niet overtuigd? Vraag maar na aan de meer dan 2,5 miljoen bezoekers die ze elk jaar mogen ontvangen.

Met hun 8 subtropische zwembaden, en 1 die nog in opbouw is, zetten ze in op een totaalbeleving met een knipoog naar veiligheid, innovatie en ecologie.

Telecom onder de loep

De dienstverlening van Ufirst, die de telecom op regelmatige basis proactief analyseert en optimaliseert, wordt ‘Telecom Expense Management’ genoemd. Deze dienst is ideaal voor bedrijven die hun telecom uitgaven in kaart willen brengen. In het verleden werd de telecom bij LAGO beheerd op basis van het verbruik dat buiten de abonnementen viel. Maar wie welk abonnement had en of deze beantwoordde aan het reële verbruik was niet duidelijk. Laat staan dat ze opvolgden of ze te veel betaalden voor abonnementen met opties die ze niet (volledig) gebruikten. Of vice-versa, dat ze misschien minder betaald hadden met een hoger abonnement. Zonder te spreken van opties die geactiveerd waren en niet (meer) gebruikt werden, maar waar ze wel elke maand voor betaalden.

“Hoeveel we concreet besparen dankzij de diensten van Ufirst is moeilijk te zeggen. In ons eerste jaar hadden we een 15-tal gebruikers en hebben we op jaarbasis zo’n 1000 euro kunnen besparen.
Hoeveel we nu besparen? Daar is geen vast getal op te plakken. We hebben ondertussen heel wat nummers bij en deze worden meteen opgevolgd. Ufirst analyseert deze en zorgt ervoor dat elke gebruiker het meest geschikte abonnement heeft. Zo kunnen we in ieder geval heel wat onnodige telecomkosten ontlopen.” aldus Mevrouw Vandermeiren van LAGO.

Optimaal voor elke gebruiker

Elke maand krijgt LAGO een rapport met overzicht van hun verbruik in hun mailbox. Elk half jaar worden deze rapporten door Ufirst geanalyseerd en wordt er een evaluatiemeeting gepland om te bekijken welke aanpassingen kosten kunnen besparen. Deze aanpassingen kunnen doorgevoerd worden op basis van de evoluties van het belgedrag of op basis van de evolutie van de abonnementen die ondertussen op de markt zijn gekomen.

Annick Pauwels, verantwoordelijke van de Service Desk bij Ufirst, die de klanten zoals LAGO beheert, geeft uitleg: “Tijdens de halfjaarlijkse analyse evalueren we samen met onze klant de verbruikstendenzen en markt-evoluties. Deze worden besproken opdat elke aanpassing die zou doorgevoerd worden steeds gevalideerd wordt met de beslissingsnemers van de organisatie. Het profiel van elke werknemer binnen een organisatie evolueert en daar heeft Ufirst geen zicht op dus wordt het met de klant eerst besproken en dan pas geïmplementeerd.
Een veel gemaakte fout is dat bedrijven op basis van de functie binnen het bedrijf bepaalde abonnementen toewijzen, maar elke gebruiker heeft zijn eigen belgedrag. Daar moet juist rekening mee gehouden worden.”
Mevrouw Vandermeiren van LAGO vertelt: “Het maandelijkse overzicht is interessant om uitlopers op te sporen tussen 2 gedetailleerde analyses. Hier ben ik elke maand maar 5 minuten mee bezig.
De halfjaarlijkse bespreking is een goede reminder om weer even met de telecom kosten bezig te zijn en alles op punt te stellen. Ufirst heeft dan zijn huiswerk gemaakt. Alle kosten en verbruiken van de laatste maanden zijn geanalyseerd en daaruit komen een aantal adviezen ter optimalisatie.”

Real time opvolging

Naast de Telecom Expense Management-diensten heeft LAGO ook gekozen voor de real time data usage monitoring tool van Ufirst, ofwel ‘Datalert’, die het data verbruik van elk toestel realtime vergelijkt met het voorziene abonnement. Zo kunnen we preventief optreden om data-misbruiken en bijhorende torenhoge facturen te voorkomen.

Al deze diensten worden door Ufirst gecombineerd tot een volledig Telecom Service beheer dat ook de eindgebruikers kan assisteren met al hun vragen.

De nodige kennis en expertise

Ufirst is Proximus Platinum partner wat wil zeggen dat Ufirst het hoogste niveau aan expertise heeft op vlak van vaste (spraak & internet) en mobiele communicatie en IT.
Door deze expertise kan Ufirst diensten aanbieden die de gebruiker van A-Z ontzorgen. Zo kunnen werknemers op een efficiënte manier werken, waar ze ook zijn, op eender welk toestel.

Mensen maken het verschil

Ufirst wil zich als partner van zijn klanten positioneren. Een partner die meedenkt om de uitdagingen van telecom & ICT op een gepaste manier om te zetten in oplossingen.

“De verkoper die bij ons langs kwam, Timothy Wuyts, was heel gemoedelijk en gaf een uitgebreid antwoord op al mijn vragen. Zo wamen we tot de oplossing die we nu hebben en daar zijn we na 2 jaar nog steeds heel tevreden van.
De contactpersoon die we hebben binnen Ufirst, Annick Pauwels, heeft een hele snelle reactie en onderneemt snel actie. Dat schept vertrouwen, want zo weet ik dat we steeds op Ufirst kunnen rekenen. Daarbij is de communicatie die we met elkaar voeren heel open. Ook de minder leuke dingen kunnen we doorspelen aan elkaar.” Aldus Mevrouw Vandermeiren van LAGO.

Als ook u een vrijblijvend gesprek wil om kennis te maken met de diensten van Ufirst neem gerust contact op met:

Timothy Wuyts
Digital Workplace Activator
t.wuyts@ufirst.be
0477 89 05 53
Annick Pauwels
Supervisor Digital Workplace Enablers
a.pauwels@ufirst.be
0477 94 31 35